16 Eylül 2014 Salı

“Perakende de sağlıklı büyüme nasıl olmalıdır”.

Perakende de sağlıklı büyüme nasıl olmalıdır”.  Nasıl bir sağlıklı büyüme stratejisi izlenebilir?  Asıl işe mi odaklanmak lazım? Büyürken nelere dikkat edilmelidir?”
Perakende sektörü aslında birçok detayları içinde barındıran, çok dinamik bir sektördür. Bu anlamda sektörde faaliyet gösteren oyuncuların sağlıklı büyüyebilmeleri, bu büyümelerini devam ettirmeleri ve başarılı olabilmeleri çokta kolay değildir. Perakendecilerin sağlıklı büyümeleri için, büyük bir özveri ve heyecan ile belirledikleri hedeflere doğru, istikrarlı bir şekilde ilerlemeleri gerekmektedir. Hedefsiz ve plansız yürütülen çalışmalardan istenilen başarıyı elde etmek ihtimal dâhilinde değildir.  İleride ulaşmayı başaracağınız hedeflerin tesadüfî olmaması da, geniş ve kapsamlı bir planlamanın sonucu olmasına bağlıdır. Öncelikle sağlıklı büyüme için olmazsa olmaz şartlar vardır. Bunlardan bazıları; doğru belirlenmiş reel hedefler, iyi ve sağlıklı bir finans yapısı, kalifiye şirketine sadık çalışanlar, doğru bilgiye ulaşılabilirliği sağlayacak bir bilişim altyapısı, görev dağılımı, yetki ve sorumlulukların belli olduğu kurumsal bir şirket yapısıdır.
Şirkette öncelikli amaç servet kazanmak olmamalı; büyümeye ve başarıya odaklanmış, mutlu çalışanların bir araya geldiği, büyük ve güçlü bir aile olmalıdır. Böyle olunca sonuçta servet zaten kendiliğinden gelecektir.
Şirketler için büyümek, sadece yeni mağazalar açarak daha fazla gelir elde etmek olmamalı, aynı zamanda bir sonraki adıma hazır bir bünye oluşturmak manasında olmalıdır. Büyüyen ve gelişen şirketlerin, büyümeye gösterdiği reaksiyon, organizasyon alt yapısı ile doğrusal bir orantı taşımaktadır. Bu nedenle stratejik yönetim anlayışı, perakendeci şirketlerin, yatırım planlamasının da felsefesini oluşturmalıdır. Bu anlamda, Planlama ve organizasyon yapılanmasının,  yerel zincirler açısından bakıldığında, farklılaşmayı yakalayabilecekleri en önemli başlıklar olarak öne çıkacağını söyleyebiliriz. Ayrıca, rekabetin giderek arttığı bir ortamda, zincir mağazaların tüketici tarafından tercih edilme sebebi olan, hizmet kalitesini arttırma, verimlilik ve mutlu müşteriler konusundaki çalışmalarında geliştirilerek devam ettirilmesi gerekmektedir.
Kişilere bağımlı yönetim anlayışı ile sorunların aşılması ve sağlıklı büyümenin olması imkânsızdır. Günümüzde, şirketler artık, Değişim ve Marka odaklı yönetim sistemi ile yola çıkmanın avantajını görmeli ve şirketlerinin yönetimini buna göre şekillendirmelidirler.
Hedeflere ulaşmanın sağlam ve mutlak yolu; doğru planlama, iyi bir takım oyunu, doğru bir iletişim ve iyi bir koordinasyondan geçmektedir.
Günümüz rekabet ortamında, içeriği doldurulmamış,  hizmet kalitesi ve fiyat uygunluğu gibi kavramların, hiçbir önemi yoktur. Müşteri algısını köreltmiş ve tutunduruculuk özelliğini kaybetmiş, bir çok uygulamada revizyon yapmak, şirketler için ayrıca unutulmaması gereken bir çalışmadır. Bu çalışmaları yapabilmek için ise, doğru verilere ve bu verileri iyi analiz edebilecek bir organizasyon yapısına ihtiyaç vardır. İşte, bu organizasyona sahip olan firmalar, kendilerini yenileyebilecek ve gelecekte, varlıklarını sürdürmeye devam edebileceklerdir.               

Sevgi, saygı ve sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder