“Perakende de sağlıklı büyüme nasıl olmalıdır”.
Nasıl bir sağlıklı büyüme stratejisi izlenebilir? Asıl işe mi
odaklanmak lazım? Büyürken nelere dikkat edilmelidir?”
Perakende sektörü aslında birçok detayları
içinde barındıran, çok dinamik bir sektördür. Bu anlamda sektörde faaliyet
gösteren oyuncuların sağlıklı büyüyebilmeleri, bu büyümelerini devam
ettirmeleri ve başarılı olabilmeleri çokta kolay değildir. Perakendecilerin
sağlıklı büyümeleri için, büyük bir özveri ve heyecan ile belirledikleri
hedeflere doğru, istikrarlı bir şekilde ilerlemeleri gerekmektedir. Hedefsiz ve
plansız yürütülen çalışmalardan istenilen başarıyı elde etmek ihtimal dâhilinde
değildir. İleride ulaşmayı başaracağınız
hedeflerin tesadüfî olmaması da, geniş ve kapsamlı bir planlamanın sonucu
olmasına bağlıdır. Öncelikle sağlıklı büyüme için olmazsa olmaz şartlar vardır.
Bunlardan bazıları; doğru belirlenmiş reel hedefler, iyi ve sağlıklı bir finans
yapısı, kalifiye şirketine sadık çalışanlar, doğru bilgiye ulaşılabilirliği
sağlayacak bir bilişim altyapısı, görev dağılımı, yetki ve sorumlulukların
belli olduğu kurumsal bir şirket yapısıdır.
Şirkette öncelikli amaç servet kazanmak
olmamalı; büyümeye ve başarıya odaklanmış, mutlu çalışanların bir araya
geldiği, büyük ve güçlü bir aile olmalıdır. Böyle olunca sonuçta servet zaten
kendiliğinden gelecektir.
Şirketler için büyümek, sadece yeni
mağazalar açarak daha fazla gelir elde etmek olmamalı, aynı zamanda bir sonraki
adıma hazır bir bünye oluşturmak manasında olmalıdır. Büyüyen ve gelişen
şirketlerin, büyümeye gösterdiği reaksiyon, organizasyon alt yapısı ile
doğrusal bir orantı taşımaktadır. Bu nedenle stratejik yönetim anlayışı,
perakendeci şirketlerin, yatırım planlamasının da felsefesini oluşturmalıdır.
Bu anlamda, Planlama ve organizasyon yapılanmasının, yerel zincirler açısından bakıldığında,
farklılaşmayı yakalayabilecekleri en önemli başlıklar olarak öne çıkacağını
söyleyebiliriz. Ayrıca, rekabetin giderek arttığı bir ortamda, zincir
mağazaların tüketici tarafından tercih edilme sebebi olan, hizmet kalitesini
arttırma, verimlilik ve mutlu müşteriler konusundaki çalışmalarında geliştirilerek
devam ettirilmesi gerekmektedir.
Kişilere
bağımlı yönetim anlayışı ile sorunların aşılması ve sağlıklı büyümenin olması
imkânsızdır. Günümüzde, şirketler artık, Değişim ve Marka odaklı yönetim
sistemi ile yola çıkmanın avantajını görmeli ve şirketlerinin yönetimini buna
göre şekillendirmelidirler.
Hedeflere
ulaşmanın sağlam ve mutlak yolu; doğru planlama, iyi bir takım oyunu, doğru bir
iletişim ve iyi bir koordinasyondan geçmektedir.
Günümüz
rekabet ortamında, içeriği doldurulmamış,
hizmet kalitesi ve fiyat uygunluğu gibi kavramların, hiçbir önemi
yoktur. Müşteri algısını köreltmiş ve tutunduruculuk özelliğini kaybetmiş, bir
çok uygulamada revizyon yapmak, şirketler için ayrıca unutulmaması gereken bir
çalışmadır. Bu çalışmaları yapabilmek için ise, doğru verilere ve bu verileri
iyi analiz edebilecek bir organizasyon yapısına ihtiyaç vardır. İşte, bu
organizasyona sahip olan firmalar, kendilerini yenileyebilecek ve gelecekte,
varlıklarını sürdürmeye devam edebileceklerdir.
Sevgi,
saygı ve sağlıcakla kalın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder